Jak podpořit změny směrem k trauma zohledňujícímu přístupu?
- Škola, stejně jako mnohá další prostředí, mohou být pro traumatizované děti náročná – hlukem, množstvím a intenzitou interakcí, mocensky nařizovanými a udržovanými pravidly.
- Reflexe těchto faktorů může vést k vytváření prostředí, které je bezpečné, přijímací a přispívá k hojení traumat.
- Trauma zohledňující služby vycházejí ze základních principů: bezpečí, respektu k autonomii a participace.
Jak vytvořit trauma zohledňující školní prostředí?
- Zvyšujte informovanost zaměstnanců a personálu školy (nejen pedagogických pracovníků).
- Upravte výukové strategie.
- Pracujte v týmu / pracujte týmově.
- Ústředním tématem trauma zohledňujícího přístupu je bezpečí.
První část ze série videí najdete zde
Druhou část ze série videí najdete zde
Třetí část ze série videí najdete zde
Čtvrtou část ze série videí najdete zde
Pátou část ze série videí najdete zde
Šestou část ze série videí najdete zde
Sedmou část ze série videí najdete zde
Osmou část ze série videí najdete zde