Série videí „Jak na trauma?“ – IX. Jaké jsou principy trauma zohledňujících služeb?

Zdroj fotografie: Série videí „Jak na trauma?"
Zdroj fotografie: Série videí „Jak na trauma?"

13/02/2025

Jaké kroky učinit, aby naše instituce, organizace či služba uměla při práci s lidmi zohlednit trauma? Pokud si kladete obdobnou otázku, pak máte důvod, proč shlédnout další z této série videí.

Jak podpořit změny směrem k trauma zohledňujícímu přístupu?
  • Škola, stejně jako mnohá další prostředí, mohou být pro traumatizované děti náročná – hlukem, množstvím a intenzitou interakcí, mocensky nařizovanými a udržovanými pravidly.
  • Reflexe těchto faktorů může vést k vytváření prostředí, které je bezpečné, přijímací a přispívá k hojení traumat.
  • Trauma zohledňující služby vycházejí ze základních principů: bezpečí, respektu k autonomii a participace.
Jak vytvořit trauma zohledňující školní prostředí?
  • Zvyšujte informovanost zaměstnanců a personálu školy (nejen pedagogických pracovníků).
  • Upravte výukové strategie.
  • Pracujte v týmu / pracujte týmově.
  • Ústředním tématem trauma zohledňujícího přístupu je bezpečí.

První část ze série videí najdete zde

Druhou část ze série videí najdete zde

Třetí část ze série videí najdete zde

Čtvrtou část ze série videí najdete zde

Pátou část ze série videí najdete zde

Šestou část ze série videí najdete zde

Sedmou část ze série videí najdete zde

Osmou část ze série videí najdete zde

Zdroj: Jak na trauma

Sdílejte s ostatními

Výchova a péče

Laskavé rodičovství pro náhradní rodinnou péči

Rodinná síť
Laskavé rodičovství pro náhradní rodinnou péči

Jak podpořit adoptované dítě při hledání jeho minulosti?

MUDr. Dagmar Zezulová
zdroj fotky web organizace Děti patří domů

Máma na pátou: Věci a vztahy

Rodinná síť
Velké růžové srdíčko s textem "Jsem máma na pátou."

Adopce: Hledání kořenů je přirozená potřeba, ne útok na náhradní rodinu

MUDr. Dagmar Zezulová
zdroj fotky web organizace Děti patří domů

Psychomotorický vývoj u dětí v náhradní rodinné péči: přijaté děti někdy potřebují více času 

PhDr. Mgr. Zuzana Kapilová
Psychomotorický vývoj u dětí v náhradní rodinné péči: přijaté děti někdy potřebují více času 

Série videí „Jak na trauma?“ – VIII. Jak nejlépe komunikovat s traumatizovanými lidmi?

Rodinná síť
Jak na trauma

Digitální stopa dětí z náhradních rodin

Rodinná síť
Digitální stopa dětí z náhradních rodin

Máma na pátou: Špatné já

Rodinná síť
Velké růžové srdíčko s textem "Jsem máma na pátou."