Odborný seminář, seznamující se základními principy traumatu u dětí, spojené s příčinami, důsledky, diagnostikou a terapeutickými přístupy. Forma semináře je dialogická s interaktivními prvky. Lektorka se více než 20 let věnuje praxi s dětmi a tyto zkušenosti shrnuje v knize Trauma u dětí (Grada, 2021).

O ZÍSKÁTE ABSOLVOVÁNÍM SEMINÁŘE?
- Účastníci dovedou vlastními slovy popsat co je to trauma, posttraumatická stresová porucha, jak se následky projevují u dětí a u dospělých.
- Účastníci budou schopni popsat projevy vysoké aktivace i zamrznutí a jejich význam pro další interakci s dítětem
- Účastníci dovedou pohovořit o dalších, tedy psychických a somatických posttraumatických poruchách chování dítěte, jako například věková regrese, disociace apod.
- Účastníci dovedou popsat, jak by identifikovali problémové chování dítěte a odlišili projevy PTSD a syndromu ADHD.
- Účastníci jsou schopni definovat základy přístupu k dítěti s traumatem či posttraumatickou poruchou a pohovořit o zásadách správné interakce s dítětem.
NA CO SE MŮŽETE TĚŠIT?
Základní terapeutické principy a nejčastější chyby při terapii traumatu. Účastníci získají náhled i na problémové chování u dětí, které souvisí s primárním traumatem. Dozvědí se, jak tyto projevy identifikovat a jak na ně adekvátně reagovat.
Na semináři lze využít i krátké kazuistiky účastníků, které lektorka rozebere a společně se skupinou bude hledat řešení, jak je vhodné se v daných situacích zachovat. Seminář pomůže získat nový pohled na dětské trauma, které se projevuje v mnoha oblastech života dítěte.
PRO KOHO?
Kurz je určen všem, kteří chtějí porozumět traumatu u dětí a kteří se chtějí naučit bezpečné interakci s nimi. Je určen odborné veřejnosti z řad psychologů, sociálních pracovníků, speciálních pedagogů i dalších profesí, které jsou v kontaktu s dětmi ohroženými následky traumatu.
KDO VÁS PROGRAMEM PROVEDE?
PhDr. Leona Jochmannová, Ph.D.
Klinická psycholožka, supervizorka a odborná asistentka katedry psychologie Univerzity Palackého v Olomouci. Mezi hlavní oblasti jejího profesního zaměření patří problematika traumatu, attachmentu, obecně dětské psychologie a distančních forem odborné péče v psychosociálních oborech (hlavní řešitelka grantu TAČR). V terapeutické praxi vychází z metod Somatic Experiencing ®, Satiterapie, Focusingu, VTI a Katatymně-imaginativní psychoterapie. Spolupracuje na programu Dětství bez násilí Centra Locika Praha. Autorka a spoluautorka řady odborných publikací, mezi které patří monografie Trauma u dětí (2021), Psychologie zdraví (2021), Praxe dlouhodobých poradenských a seberozvojových skupin (2017), Krizové situace výchovy a výuky (2015), Psychicky zranené dieťa a možnosti intervencie (2018) a kapitol v knize Dítě traumatizované v blízkých vztazích (In Matoušek, 2017).